Currently browsing category

Huub ter Haar

Andere woorden veranderen de wereld

Communicatie en marketing hebben onze waarneming blijvend veranderd. Kijk naar dit filmpje waarin een blinde bedelaar met een andere boodschap – opgeschreven op karton door een jonge vrouw – het gedrag van de voorbijgangers doet veranderen ….

Communicatie helpt bij leegstand

Dat de wegen- en woningbouwbranche alle zeilen moet bijzetten om te overleven is duidelijk. Hoe kun je met communicatie je dienstverlening vernieuwen zodat je nieuwe markten aanboort? Een planologisch adviesbureau doet er bijvoorbeeld goed aan om in gesprek te raken met zijn belangrijkste stakeholders en klanten. De vraag: ‘Tegen welke …

Communicatie die verhult

WNF en KLM haalden onlangs alle media met een vlucht van staatssecretaris Atsma naar de milieutop in Rio de Janeiro. Het toestel was voor een klein deel getankt met verwerkt frituurvet. WNF en KLM vertellen misleidende sprookjes, want vliegen op biobrandstof is onhaalbaar. WNF legitimeert een vervuilende sector en rechtvaardigt …

Waarom?

De Efteling gelooft in sprookjes. Heerlijk. Onlangs was ik een dag op bezoek, en ik ging ontzettend blij naar huis. Het dagje uit klopte helemaal. Het is een onderscheidend bedrijf, omdat het weet waarom het bestaat en waarom het onderneemt. Succesvolle communicatie begint altijd bij het doel, bestaansrecht of geloof.